-
Coca-Colan ylistetty mainos on kuorrutettu tekoälyllä: Katso ja totea itse!
Amerikkalainen virvoitusjuomajätti Coca-Cola on julkaissut uuden mainoksen, jota hehkutetaan maailmalla. Se on tehty osittain tekoälyn avustuksella.
Coca-Colan mainoksia on kehuttu ennenkin, mutta tällä kertaa mainoksen arvoa nostaa kasvanut kiinnostus tekoälyn mahdollisuuksia kohtaan. Taidemuseoon sijoittuva mainos on nimittäin tehty osittain tekoälyn avittamana.
Masterpieceksi (suom. Mestariteos) nimetty mainos on kerännyt nopeassa ajassa neljä miljoonaa katselukertaa. Mainoksessa maailmankuulut taideteokset heräävät henkiin, kierrättäen (kuvitteellista) Coca-Cola -pulloa hahmolta toiselle.
Mainoksen teknisestä osaamisesta vastaa useisiin elokuviin visuaalisia erikoistehosteita suunnitellut lontoolainen Electric Theatre Collective yhdessä luovan toimiston Blitzworksin kanssa. Tehosteiden lisäksi mainoksessa on käytetty myös ”tosielämän” näyttelijöitä.
Useat mediat ja alan ammattilaiset ovat kehuneet mainosta yhdeksi parhaista osoituksista tekoälyn hyödyntämisestä mainonnassa. Varmistaakseen taideteosten autenttisuuden Coca-Cola konsultoi taidealan ammattilaisia.
Lähde: Creativebloq.com
Tagit: tekoäly coca-cola Masterpiece TakaisinKirjoittaja