• Google: Tekoälyllä tehdään pian mainoksia

    Googlen ilmoitus ei ollut varsinaisesti yllätys.

    Hakukonejätti ja Bard-tekoälyn kehittänyt Google on kertonut, että se aikoo jatkossa tarjota tekoälyä yritysten avuksi mainosten suunnittelussa. Asiasta kertoo amerikkalainen CNBC-uutiskanava.

    Apuna olisi PaLM 2 AI -kielimalli, joka tarjoaa mainostajille mahdollisuuden generoida kiinnostavia sisältöjä mainoksiin, jotta ne keräisivät mahdollisimman laajan mielenkiinnon. Käytännössä tämä tarkoittaa mainostajan kuvien, videoiden ja tekstin yhdistämistä kiinnostavaksi mainoskokonaisuudeksi tekoälyn avustuksella.

    Tekoälystä Google kaavailee apuvälinettä myös videoideoiden tarjoamiseksi YouTuben sisällöntuottajille. Hakukonejätin suunnitelmissa on lisäksi tekoäly-chatbotin lisääminen muun muassa Gmail-sähköpostin ja Google Mapsin käyttäjille.

    Google ei ole yksin tavoitteiden kanssa, sillä samanlaisia suunnitelmia on myös Facebookin omistavalla Metalla. Amazon kehittää palvelua, joka generoi tekoälyn avulla valokuvia ja videoita alustan mainostajien käyttöön. Amazon aikoo hyödyntää tekoälyä myös tuotteiden vertailemiseen ja asiakkaiden kysymyksiin vastaamiseen.

    Lähde: CNBC

    Tagit: tekoäly  AI  Google  digitaalinen markkinointi  Meta  Amazon  
      Takaisin
    0 kommenttia:
    Kommentoi: