• Kiinassa huomattiin, että tekoälyavatar myy selvästi paremmin kuin ihminen

    Virtuaalisia avatereja kehitetään muun muassa uutisankkureiksi.

    Kiinalainen teknologiayhtiö Baidu ja maassa erittäin tunnettu livestriimaaja Luo Yonghao ovat osoittaneet kaupallisessa yhteistyössään, että kiinalaiset tekoälyhahmot ovat osoittaneet olevansa selvästi tehokkaampia myyjiä kuin oikeat ihmiset.

    Luo ja hänen juontajaparinsa Xiao Mu esiintyivät kuluneella viikolla yli kuuden tunnin ajan suorassa verkkolähetyksessä Baidun Youxuan-alustalla käyttäen reaaliajassa toimivia tekoälyavatareja, jotka oli rakennettu Baidun generatiivisen tekoälymallin avulla.

    Lähetyksessä myytiin tuotteita yhteensä 55 miljoonan juanin (noin 6,6 miljoonan euron) edestä. Tämä oli selvä parannus Luo’n edelliseen, vain hieman yli neljä tuntia kestäneeseen live-myyntitapahtumaan, joka tuotti selvästi vähemmän.

    Luo aloitti livekaupan vuonna 2020 pyrkiessään maksamaan velkojaan epäonnistuneen älypuhelinyhtiönsä jäljiltä. Hän on yksi Kiinan tunnetuimmista livelähettäjistä. Luon Be Friends -tilillä Douyin-palvelussa (Kiinan TikTok) on lähes 25 miljoonaa seuraajaa.

    Baidun tekoälymalli rakensi Luo’n ja Xiao Mun avatarit viiden vuoden videomateriaalin perusteella, jotta ne osaisivat imitoida heidän huumoriaan ja tyyliään.

    Digitaaliset juontajat vähentävät tuotantokustannuksia merkittävästi, koska niitä varten ei tarvita studiota tai teknistä henkilökuntaa. Avatarit voivat lähettää suoraa lähetystä vuorokauden ympäri ilman taukoja. Livelähetykset ovat nousseet Kiinassa merkittäväksi myyntikanavaksi.

    Myös muut kiinalaisyritykset kehittävät digitaalisia esiintyjiä, jotka voivat toimia esimerkiksi uutisankkureina. Tällä hetkellä suurimmat haasteet liittyvät sääntelyyn ja alustojen omiin käytäntöihin.

    Kuva: Kuvituskuva

    Lähde: Cnbc.com

    Hei! Luitko jo tämän?

    Tutkimus paljasti sähköautojen riskin liikenneturvallisuudelle

    Tagit: tekoäly  avatar  
      Takaisin
    0 kommenttia:
    Kommentoi: