• Hyundain suosikkisähkis saa isomman akuston, eikä siinä kaikki

    Hyundai Ioniq 5:n facelift kasvattaa auton akuston kapasiteettia ja tuo toivotun lisäyksen takalasiin.

    Suomessakin kohtuulliseen suosioon noussut Hyundai Ioniq 5 saanut kehuja ulkonäöstään, mutta jatkossa auto on entistä varteenotettavampi vaihtoehto myös akuston kapasiteetin osalta.

    Vuoden 2025 malliversio paljastettiin viikonloppuna Etelä-Koreassa.

    Ulkoiset muutokset rajoittuvat maltillisesti uudistettuun etusäleikköön ja etu- sekä takapuskurin hienoiseen tuunaukseen. Takalasiin lisätään siitä puuttunut lasinpyyhkijä, jota moni auton omistaja lienee kaivannut etenkin Suomen syksyn ja talven olosuhteissa.

    Suurin muutos koskee akkua. Tähän asti autoa on myyty 58 kilowattitunnin tai 77,4 kilowattitunnin akustolla sen mukaan, onko kyse taka- vai nelivetoisesta malliversiosta. Jatkossa Hyundai tarjoaa Ioniq 5:n ostajalle 84 kilowattitunnin akun, joka korvaa aikaisemman 77,4-kilowattisen. Tämä tarkoittaa pidempää ajomatkaa yhdellä latauksella. Virallista tietoa WLTP-rangesta ei vielä ole.

    Auton sisällä muutoksia on muun muassa ohjauspyörässä, jossa on ”interaktiivisia ominaisuuksia” ja muun muassa lämmitys. Keskikonsolissa on uusi painike istuinten lämmityksen ja ilmastoinnin säätämiseen. Uudistunut ilme tuo mukanaan myös sporttipenkit.

    Uudistukset eivät lopu tähän. Vuoden 2025 malli tuo mukanaan OTA-päivitykset kaikkiin auton keskeisiin järjestelmiin. Jatkossa käyttäjä voi siis päivittää autoa uusilla ominaisuuksilla, jos ja kun sellaisia tarjotaan esimerkiksi Teslan tapaan.

    Ioniq 5:n facelift on tulossa myyntiin kuluvan vuoden aikana. Tässä vaiheessa on vielä epäselvää, tulevatko kaikki uudistukset Suomessa myytävään Ioniq viitoseen.

    Lähde: Insideevs.com

    Hei! Luitko jo tämän?

    Uusi video: Näin syntyy IMAX-teatterikokemus

    Tagit: Hyundai Ioniq 5  sähköauto  
      Takaisin
    0 kommenttia:
    Kommentoi: